lillyc.blogg.se

Lilly! 13 år från Göteborg, vad mer? Mitt liv ....

Svar! Del 2

Kategori: Allmänt

Emily
 
I hur många år har du ridit, och har du gått i ridskola? Jag har ridit i 8år. Och ja, jag gick på ridskola. Fast det är inte där ifrån jag har fått all kunnighet om hästar och hur dom ska behandlas och ridas. Utan på riskolan fick man lära sig hur man skötte hästen på marken och även rida, men inte på ett bra sätt. De behandlade hästarna orättvist, när hästen var på galopp-humör så var det skritt som jälde. När hästen var på skritt-humör då var det trav som jälde. Nu tog jag ett exempel, men det var så! Hästarnas känslor var LUFT och människornas var mark. När jag hade lärt mig lite allt om hästen på marken så slutade jag. JAG tyckte inte att dom behandlade djuren på ett bra och rättvist sätt, så jag sluta. Jag sökte istället till en tjej som hette Margareta som jag skulle få komma 2 dagar i veckan till, som skulle lära mig hur man beter sig mot hästen . Hon lärde mig lite smått och gott, men sen var det mitt beslut om vad som var fel och vad som var rätt. Jag hade alltså sköthäst där och gjorde det hästen ville. Var absolut sträng och visade vad han skulle göra och inte. Men jag följde ändå hästens vilja! Nu tränar jag 3 gånger i veckan och rider varje dag på mina hästar, Estelle och Apollo. 
 
 
har du någon planerad tävling?  Uddevalla om 2 veckor! TAGGA !!
Skulle gärna vilja se dig rida <3  Det kommer videos och bilder ....
var är den isåfall och när? Uddevalla som jag sa, om 2 veckor en söndag.
 
 
Mer svar coming ....
 
Blog u STRAX :P
 
 
/Lilly

Kommentarer


Kommentera inlägget här: